dinsdag 22 mei 2012

Bloemen appliceren

Het eerste blok van mijn Birds of Paradise is inmiddels wat gevorderd. Alle vormpjes op de vaas na zijn omgeregen en de eerste 2 bloemen zitten vast op de ondergrond. De ondergrond gaat toch wat trekken, maar als het goed is moet dat uiteindelijk toch goed komen.
De spiertjes in de vingers protesteren wel wat tegen de ienieminie steekjes die we van Ted moeten maken, dus het appliceren zelf houd ik niet zo lang achter elkaar vol. Het omrijgen van de vormpjes vind ik wel een heerlijk ontspannen werkje. Afwisseling wordt dus het toverwoord bij deze quilt.



Wanneer de vormen op de ondergrond vastzitten moet de achtergrondstof weggeknipt worden. Dat is bij de eerste bloem al gebeurd. Een secuur werkje, want uiteraard moet alleen de achtergrondstof weggeknipt worden.




Speciaal voor dat doel heb ik tijdens de masterclass van Ted bij haar een heel mooi schaartje besteld: een Gingher schaartje. Wow, dat is wat! Het knipt perfect tot aan het uiterste puntje. Door de grote 'ogen' ligt het lekker makkelijk in de hand en het wordt geleverd in een mooi leren hoesje.



Deze quilt is de tweede quilt die ik samen met een heel bijzondere quiltvriendin maak. Zij heeft inmiddels het eerste blok af. We vallen steeds weer voor dezelfde projecten, maar onze stofkeuzes zijn totaal verschillend. Enerzijds hetzelfde dus, anderzijds geheel anders, maar steeds weer bijzonder!
Ons eerste gezamenlijke project was de Jane Ausen Quilt van Kaffe Fasset, maar daarover een andere keer meer.

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten