vrijdag 9 maart 2012

Nieuw project

Vorige maand volgde ik een driedaagse masterclass handapplicatie bij Ted Storm. Het was geweldig, ze heeft heel wat informatie over ons uitgestort. Tja, dan moet er nu natuurlijk wel geoefend worden. Vandaar dit nieuwe project. Het is níet verstandig (ik heb nog heel wat projecten liggen), maar het is wél heel erg leuk. Het is een enigszins ambitieus project, maar ik houd wel van een uitdaging.

Kijk dit moet het gaan worden:



Nu had ik alleen een probleem. De quilt meet 175 x 175 cm. Daar heb je niks aan met een bed van 2.20 meter. Dus na enig rekenwerk heb ik besloten om de quilt met 20% te vergroten. Eerst was ik bang dat de blokken te lomp zouden worden, maar bestudering van het originele patroon (waar de blokken vierkant zijn) deed mij besluiten dat het 'best kon'. Kijk maar eens hoe anders blokken worden als je vierkante blokken rechthoekig maakt. Links een print van de originele quilt die in het American Folk Art Museum hangt, en rechts de afbeelding van de quilt van het patroon.



En dan nu nog een foto van mijn stoffen. De ondergrondstof is een antracietgrijze batik en dit zijn de stofjes waarmee ik ga appliceren:



Gedurende het project zullen er nog wel wat stofjes bij komen, maar ik vond dit wel een leuk begin. De eerste vormpjes zijn inmiddels omgeregen, maar daarover in een volgend berichtje meer.

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten