maandag 16 april 2012

Lighter than Perfume

Dat is de naam van mijn nieuwe kantshawl in wording. Het patroon is van Lidia Tsymbal en is te vinden op Ravelry.

Lace breien vind ik leuk en ik houd van lekkere grote shawls. Dus dat moet met dit model helemaal goed komen. Het garen kocht ik in oktober op de beurs in Arnhem. Niet met dit doel, maar gewoon omdat ik genadeloos viel voor die kleur. Ik wilde dit keer geen shawl met puntjes, omdat de ervaring leert dat die er na 3 x dragen uit zijn en de shawl feitelijk opnieuw geblockt moet worden. En laat het blocken nou niet het leukste deel van het werk zijn...

Het garen is 100% Merino en voelt een beetje 'hard' aan.

Dit is het beginnetje:


 De kleur blauw lijkt helemaal nergens naar op de foto, maar deze kleur laat zich niet 'vangen'. In werkelijkheid is het aqua.

De vele stekenmarkeerders markeren, behalve de rapporten, ook de nupps. Ik heb namelijk nog wel eens moeite om het begin en het einde van een nupp te vinden op de teruggaande naald. Dan pak ik een steekje te veel of te weinig. Tja, en dan kom je natuurlijk niet meer uit. Nu ik het begin en het einde van een nupp markeer met stekenmarkeerders is dat probleem opgelost.

Inmiddels begint het patroon zich een beetje af te tekenen. Ik ben wel blij met het resultaat tot nog toe.


Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten