zaterdag 12 oktober 2013

Setje

Op internet zag ik opeens allemaal mooie beugeltasjes opduiken. Leuk! Dat wilde ik ook, dus ik ben op zoek gegaan naar een patroon en een beugel. En zie hier:


Voor wie mij een beetje kent zal deze kleurkeuze een verrassing zijn. Dit zijn helemaal mijn kleuren niet. Ook de nepgouden beugel is helemaal niet "Karin". Maar toch ben ik helemaal weg van mijn tasje. Ik houd van batikstoffen en ben dan ook als een blok gevallen voor dit stofje. De goudkleurige beugel past er perfect bij.
Het is trouwens een supermooie beugel met heel veel kleine gaatjes op regelmatige afstand van elkaar. Het aannaaien van de beugel ging dan ook makkelijker dan verwacht. In de eerste instantie zat de beugel scheef, maar dat kwam omdat ik de stof te strak langs de beugel had gespannen. De tweede poging, waarbij ik de stof op 3 punten op de beugel had gefixeerd, ging beter.


Helemaal enthousiast besloot ik er meteen een "Huswif" bij te maken, iets wat al heel lang op mijn wensenlijstje stond om te maken. Een huswif is een Victioriaans naaisetje. Ik heb er een moderne draai aangegeven door er een klein blokkenboekje in te maken. Dat hoort er van origine natuurlijk niet in thuis, maar komt wel heel goed van pas bij het voorbereiden van mijn applicatieblokken.


Naast het blokkenboekje bevat mijn huswif een klein naaldenboekje, een hoesje voor een schaartje, een elastiek waar klosjes garen onder kunnen, een opbergzakje voor losse spulletjes en een speldenkussentje.


Het huswif is gemaakt van dezelfde stof als het tasje, met een ander batikstofje in dezelfde kleurstelling voor de binnenkant.
Om het setje compleet te maken maakte ik er ook nog een blokkenrol bij.


Het verschil in uitstraling van de batikstof door het afbiezen in respectievelijk donkere en lichte stof is enorm! Ik had nooit gedacht dat dat zo'n verschil zou maken! In de blokkenrol is mijn tweede applicatieblok van de Birds of Paradise te zien, maar daarover in een volgend logje meer.

Karin

7 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een mooie set! Daar heb je jaren plezier van! Je bent wel erg vroeg met je huswif. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal. Prachtige stof, en het staat zo leuk allemaal bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige set is het geworden Karin, alles is mooi, alles past bij elkaar - super handig om zo alles bij de hand te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige set, Karin, wat heb je dat geweldig (en vlug) gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook helemaal verliefd op je beugeltasje! Waar heb je dat patroon gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen